Tuesday, 17 May 2011

Twitter

Facebook Facebook Facebook..asyik-asyik Facebook..tapi kalau tak dak akaun Facebook,sama la macam tak wujud kan dalam dunia nie..sikit taun lagi,kalau Facebook masih ada,silap-silap Jabatan Pendaftaran Negara pun suruh rakyat buat akaun Facebook je..tak payah pakai IC dah. Kalau kena roadblock,polis On9 dan check dalam Facebook je..sah-sah polis buat roadblock depan kedai mamak nasik kandar,depan McD, StarBuck, White Coffee dan tempat-tempat yang ada wifi la an..tak de dah roadblock atas highway..haha..

Angpa mesti taw an ada lagi satu laman sosial yang agak tinggi rankingnya tetapi Facebook berkali-kali lagi tinggi la iaitu Twitter. Apa itu Twitter?? Twitter nie best ka? Macam mandom ja sebab tak bleh tengok wallpost secara random macam Facebook. Memang la agak sedikit mandom tapi apa salahnya kita buka akaun Twitter kan..free je... Aku pun baru bukak pagi nie sebab aku tak boleh lena..minum Redbull sampai dua tin..tros tak bley lena..haha.. Sebenarnya ada dah orang suruh aku buka akaun kat Twitter nie tapi masa tu rasa malas bebeno sebab standard la bila buat benda baru nie,banyak benda yang kita nak kena achieve utk catch up or setaraf dengan orang lain. Sifat itu dipanggil sifat malas. Antara sifat yang paling kental dalam diri manusia..haha.. 

Tengok nie aku baru buka akaun Twitter..ke aku dah pernah bukak dulu sebab aku nak buh nama Hadi Halim tak boleh??..sat gi la aku check..haha..senoi a.k.a. noob..


Twitter nie tak dak add friend macam Facebook ye..Twitter jenis kena follow.. Kalau Twitter buat macam Facebook,takde la kelainannya kan. Dan orang pertama yang di follow adalah orang yang mencetuskan revolusi dalam diri aku tentang dunia sosial nie..Alia Laila ler..


Aku nie newbie lagi kat Twitter nie so kalau angpa nak taw lebih lanjut,baca blog orang dah yang dah sampai tahap legend dah nie..

2 comments:

Alia Laila said...

TERHARU GILAAAAAA :")

ainaakz said...

twitter ni micro-blog. kita update pasal diri kita. org yg follow tau. tp tu la, ada yg salah gunakan twitter pulak. cis!